Elrabolva 3.
FIGYELEM! A KÖVETKEZŐ KRITIKA AZOKNAK SZÓL, AKIK MÁR LÁTTÁK A FILMET, DE KÍVÁNCSIAK EGY EMBER VÉLEMÉNYÉRE ÉS A SAJÁT GONDOLATAIKAT VALAMIFÉLEKÉPPEN ÖSSZE SZERETNÉK EGYEZTETNI EGY ÍRÁSSAL! TARTALMAZNI FOGJA A FILM VÉGÉT ÉS A FONTOSABB MOTÍVUMOKAT, TEHÁT SPOILERES! KIFEJEZETTEN AZOKNAK AJÁNLOM, AKIK MÁR MEGNÉZTÉK EZT A MŰVET.
EZUTÁN PEDIG ARRA HÍVNÁM FEL A FIGYELMET, HOGY A KÖVETKEZŐ ÍRÁS CSAK AZ ÉN ÁLLÁSPONTOM, AZ ÉN VÉLEMÉNYEM: ETTŐL MÉG NEM KELL IGAZNAK LENNI! JÓ SZÓRAKOZÁST!
Mertem remélni, hogy nem törvényszerű, miszerint Megaton a 2. rész után melléfog a 3-ban is. Majdnem meg kellett cáfolnom magam és jelen pillanatban is töprengek ezen a gondolaton.
A cím nyilván azt sugallja nekünk: talán most Neesont rabolják el katalóniai gengszterek, mert nem köszönt el a hentesboltban, de semmi ilyenről nincs szó. Sőt, senkit nem rabolnak el a film során (elnézést, ha most szúrós szemekkel illetitek szavaimat, hisz az ex-feleséget elvitték egy fekete furgonban), ezért sem értem, miért kell egy séma szerint odabiggyeszteni azt a mágikus 3-as számot? Miért nem lehet másféleképpen elnevezni egy produkciót, ha az a szó legszorosabb értelmében véve nem tartalmaz emberrablást? Bár lehetséges a következő perspektíva: azért ez az elnevezés, mert ugye Neeson feleségét megölték, azaz elrabolták tőle a szerelmét. Ez egy elfogadható, logikus indok, de nem ez most a legfontosabb.
Kapunk egy Forest Whitakert, aki történetesen a nyomozó tucatnyi fánkkal. Mivel Neesont a felesége holtteste mellett találták, jogosan azt merték feltételezni, hogy ő a gyilkos, de természetesen el tudott szökni a rendőrök elől és elkezdődik a hajsza, majd történik ami történik.
Akcióból nem lehet hiányunk, de az elsődleges hatalmas probléma hogy átlépték az adrenalin-faktort túlságosan is és gyakran az a kérdés merült fel bennem hogy: "Ez véletlenül nem egy Marvel-produktum?". Példaként ehhez a "tolassunk-a-liftbe-rendőrkocsival-és-akkor-az-majd-kigyullad-mi-meg-elmenekülhetünk" jelenetet tudom felhozni, amely rettentő meglepő. Úgy tűnik, hogy a forgatókönyvíró urak(akik nem mellesleg Luc Beeson és Robert Mark Kamen személyében vannak jelen) és a rendező rettentően figyelmetlen, ötlettelen volt, unták az egészet és mikor felrobban a kocsi, eltelik pár másodperc, majd rögtön Neesont látjuk, aki ekkor már a friss levegőn telefonál. Ezek szerint Megaton valamilyen módon így gondolkodhatott: "Ez a liftes jelenet fasza! És nagyon jó, csak hogy másszon onna.. úhh, nem jut eszembe semmi. *10 perc múlva* Hagyd a francba, a robbanós jelenet után dobjátok be azt hogy Neeson mobilozik azt kész". Valahogy így. Egyébként kedvenc jelenetem a titkosított rendőri anyag jelszó nélküli letöltése egy lopott rendőrkocsi félkezes vezetése közben felbecsülhetetlen. Jézusom Liam, hogyan mehettél ebbe bele, ahogyan a 2. részbe is? Nem mellesleg szinte hányingerem lett a közelharci jelenetek képi megjelenítésén. Persze, nyilvánvalóan egy ilyen műfajban elengedhetetlen az, hogy az operatőr úgy érzékeltesse az ütések és rúgások világát, amelyben minden másodpercek alatt történik, de azért ennek is van egy határa. Legalább látnám azt, hogy mi történik, ehelyett csak azt vehetem szemügyre, milyen hitelesen tudnak eldőlni az orosz maffiózók mint a szalmazsákok.
E film alatt bizonyosodtam meg róla, hogy a főszereplő-sztárnak mekkora az állóképessége - ez leginkább az autópályás karambolozásnál szembetűnő. Itt szinte mozdulatlan tud maradni, majd sérülés nélkül maga mögött hagy egy tucatnál is több járművet, amelyek néhány darabján történetesen VÉGIGGURULT EGY KAMION KONTÉNERE!!!! MICSODA AKCIÓ, ja várj, nem.
Feltűnnek a régi ügynök arcok is, sajnálatosan. Pontosan ők azok az emberek, akiknél annyira, de annyira észrevehető, hogy annyi közük van a színészethez, mint a brummogásnak a mackósajthoz. Neeson bejelenti a komputeres zseninek hogy meghalt a felesége, erre pedig ezt a választ adja: "Óh, nagyon sajnálom. Van még valami?". Sokszor rendkívülien szánalmas dialógusokkal van körbefonva a sztori, emellett nem kifejezetten élvezet a hosszú évek alatt csökkentett módba helyezett Neeson 3 arckifejezése sem.
És húha, amint meglátjuk Whitaker kezében a sakkbábut, rögtön valami burkolt művészi értékre gondolunk, melynek toteme ez a Csikó. Mivel a Csikó csak L-alakban léphet, lehetséges hogy azt akarja ábrázolni, hogy... nem. Szó sincs ilyenről, valószínűleg csak el akarta foglalni magát valamivel.
A mű végére valami Közönséges-bűnözők, vagy legalábbis egy megközelíthető szintű csavart vártam, erre kaptam egy kihűlt fánk-teóriát.
Összeségében szórakoztatásra alkalmas film - ha nem nézünk szét egy picit sem a háttérben - de a gyengébb formából. Átlagos, sablonos, semmitmondó, egyszemélyes hadsereg-központúságú (ezzel még önmagában nem is lenne akkora baj) és Liam Neeson.
Egyébként ha jól megnézzük az elkövetkezendő évek filmes palettáját, láthatjuk hogy rengeteg folytatás-mű kerül terítékre itt, mert egyszerűen nincs ötlet és elő kell kapni a jó öreg klasszikusokat vészhelyzet esetén. Hát most úgy tűnik, hogy vészhelyzet van!
Köszönöm hogy elolvastátok! ;)

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése